Javni poziv za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima s ciljem revitalizacije stare gradske jezgre za 2024.

Na temelju članka 55. Statuta Grada Makarske („Glasnik Grada Makarske“, br. 3/21), članka 9. Programa za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima s ciljem revitalizacije stare gradske jezgre grada Makarske za 2024. godinu („Glasnik Grada Makarske“, br. 6/24), gradonačelnik Grada Makarske, dana 22. travnja 2024. godine objavljuje,

 

J A V  N  I   P O Z I V

ZA DODJELU POTPORA MIKRO I MALIM PODUZETNICIMA I OBRTNICIMA S CILJEM REVITALIZACIJE STARE GRADSKE JEZGRE GRADA MAKARSKE ZA 2024. GODINU

I.

Predmet Javnog poziva je prikupljanje zahtjeva u svrhu dodjele bespovratnih financijskih sredstava u obliku potpore male vrijednosti mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima u staroj gradskoj jezgri, obuhvaćenoj grafičkim prikazom, koji je sastavni dio Programa za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima s ciljem revitalizacije stare gradske jezgre grada Makarske za 2024. godinu („Glasnik Grada Makarske“, br. 6/24) (u daljnjem tekstu: Program).

 

Korisnici sredstava potpora su mikro i mali subjekti malog gospodarstva, definirani  Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (Narodne novine, br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) koji:

  • imaju sjedište u Gradu Makarskoj i mjestima Makarske rivijere;
  • nemaju dospjelih nepodmirenih dugovanja prema Gradu Makarskoj (provjeru vrši Grad u trenutku prijave) i Republici Hrvatskoj, po bilo kojoj osnovi, kao i njima povezane osobe, sukladno Općem poreznom zakonu (Narodne novine, br. 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20 i 114/22);
  • imaju minimalno šest mjeseci rada u godini (postojeći – 2023., 2024. godina), osim za poduzetnike i obrtnike početnike/poduzetnike i obrtnike koji su novoosnovani i/ili koji će prvi put poslovati na području stare gradske jezgre Grada obuhvaćene grafičkim prikazom, kriterij za minimalno šest mjeseci rada primjenjivati će se tek od 2024. godine;
  • obavljaju poslovnu djelatnost u vlastitom poslovnom prostoru ili poslovnom prostoru u vlasništvu trećih osoba, koji se nalazi unutar mikrolokacije stare gradske jezgre;
  • obavljaju sljedeće djelatnosti: umjetnici (slikari, kipari, grafički umjetnici i sl.); stari zanati (tradicijski zanati) i obrti (postolar, ključar i sl.); poslovi pranja i kemijskog čišćenja tekstila i krznenih proizvoda; poslovi krojačkih popravaka tekstila i kože; prodaja ručno rađenih proizvoda, tzv. „handmade“ proizvoda; ugostiteljske djelatnosti iz skupine barovi (kavana, caffe bar, pivnica, buffet, krčma, konoba i kušaonica); ugostiteljske djelatnosti iz skupine restorana (restoran, gostionica, zdravljak, zalogajnica, pečenjarnica, pizzeria, bistro, slastičarnica, obrt brze prehrane (fast food)) i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane (objekt jednostavnih brzih usluga).

II.

Potpore se dodjeljuju za sljedeće namjene:

Potpore mikro i malim poduzetnicima i obrtnicimaPOSTOJEĆI (osim poduzetnika i obrtnika početnika) odobravaju se za sljedeće namjene, i to u sljedećim postocima:

  1. maksimalno 70% dodijeljenih sredstava (mogu se koristiti pojedinačno ili kombinacija) odobrava se za:
  • Troškovi plaća zaposlenika (uključujući poreze, prireze i doprinose);
  • Troškovi komunalne naknade i spomeničke rente;
  • Troškovi tekućeg održavanja poslovnog prostora koji uključuju troškove vode i struje (uz subvencionirane račune, korisnici potpora moraju dostaviti račune vode/struje za najmanje tri mjeseca prije korištenja potpora, a koji se odnose na dati poslovni prostor).

 

  1. minimalno 30% dodijeljenih sredstava (mogu se koristiti pojedinačno ili kombinacija) odobrava se za:
  • Poboljšanje uvjeta rada u radionici/poslovnom prostoru kroz uređenje/renoviranje/adaptaciju radionice/poslovnog prostora (korisnici potpora moraju dostaviti fotografije prijašnjeg i završnog stanja, ponudu troškovnika kao i zapisnik o obavljenim radovima);
  • Financiranje troškova nabave novih strojeva, informatičke i druge opreme i alata/pribora koji je nužan za obavljanje djelatnosti za koju su registrirani (ne uključuje troškove nabave mobilnih telefona i tableta, TV-a, radio i sl. uređaja te rabljene strojeve, opremu i alate);
  • Edukacija vlasnika i/ili zaposlenika (majstorski ispit – vrijedi za potpore starim zanatima i obrtima, stručno usavršavanje i dr.);
  • Troškovi sudjelovanja na sajmovima i izložbama;
  • Izrada web stranice (maksimalno odobreni iznos bespovratnih sredstava do 400,00 EUR);
  • Izrada promotivnog materijala (maksimalno odobreni iznos bespovratnih sredstava do 200,00 EUR);
  • Stjecanje uvjerenja o statusu umjetničkog obrta (vrijedi za potpore slobodnim umjetnicima);
  • Stjecanje uvjerenja o statusu tradicijskog obrta (vrijedi za potpore starim zanatima i obrtima).

Potpore mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima POČETNICIMA odobravaju se za sljedeće namjene, i to u 100% iznosu potpora (mogu se koristiti pojedinačno ili kombinacija):

  • Troškovi plaća zaposlenika (uključujući poreze, prireze i doprinose);
  • Troškovi komunalne naknade i spomeničke rente;
  • Troškovi tekućeg održavanja poslovnog prostora koji uključuju troškove vode i struje;
  • Refundacija troškova otvaranja obrta/trgovačkog društva;
  • Refundacija ishodovanja minimalnih tehničko-tehnoloških uvjeta za poslovni prostor, studiju utjecaja na okoliš, razne dozvole i sl.;
  • Financiranje troškova nabave novih strojeva, informatičke i druge opreme i alata/pribora koji je nužan za obavljanje djelatnosti za koju su registrirani (ne uključuje troškove nabave mobilnih telefona i tableta, TV-a, radio i sl. uređaja te rabljene strojeve, opremu i alate);
  • Uređenje/renoviranje/adaptaciju radionice/poslovnog prostora (korisnici potpora moraju dostaviti fotografije prijašnjeg i završnog stanja, ponudu troškovnika kao i zapisnik o obavljenim radovima);
  • Izrada web stranice (maksimalno odobreni iznos bespovratnih sredstava do 400,00 EUR);
  • Izrada promotivnog materijala (maksimalno odobreni iznos bespovratnih sredstava do 200,00 EUR).

Troškovi koji nisu prihvatljivi i koji se neće uzimati u obzir su sljedeći:

  • Porez na dodanu vrijednost (kod obrta koji su u sustavu poreza na dodanu vrijednost, odnosno za koji prijavitelj/korisnik ima pravo ostvariti odbitak);
  • Troškovi nabave i najma vozila;
  • Troškovi nabave radne odjeće i obuće;
  • Troškovi nabave TV, radio i sl. uređaja te mobitela i tableta;
  • Troškovi nabave ukrasnih predmeta;
  • Troškovi izrade projektne dokumentacije, troškovi zaštite na radu, higijenskih uvjeta, zaštite od požara, atesta i sl.;
  • Troškovi nabave usisivača (osim industrijskih);
  • Troškovi nabave i opremanja čajne kuhinje;
  • Troškovi najma opreme, leasing te obročna otplata preko kreditnih kartica;
  • Troškovi unutarnjeg uređenja poslovnog prostora ako su u vlastitoj izvedbi ili ako izvođač radova nije poslovni subjekt koji je registriran za obavljanje tih radova;
  • Troškovi uređenja poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, a koji nije fizički izdvojen od stambenog dijela, npr. uređenje izdvojene sobe ili prostora u sklopu stana i sl.;
  • Carinske i uvozne pristojbe ili druge naknade (bankovne naknade, tečajne razlike i sl.).

Neprihvatljivim se smatraju i drugi troškovi koji nisu navedeni kao prihvatljivi. Svaki trošak za koji se provjerom ustanovi da nije prihvatljiv bit će izuzet te se isti neće uzeti u obzir za izračun iznosa za bespovratne potpore. 

Ponude, predračuni/računi i izvodi za prihvatljive troškove priznaju se samo ako su izdani nakon 1. siječnja 2024. godine i zaključno sa 1. studenim 2024. godine. 

Pojedinom korisniku može se dodijeliti samo jedna potpora po pojedinoj mjeri.

III.

Prijava na Javni poziv mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:

 

1. OBRAZAC 1 - Obrazac Zahtjeva za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima na području stare gradske jezgre grada Makarske za 2024. godinu

2. OBRAZAC 2 - Izjava o korištenim državnim potporama male vrijednosti u proteklom trogodišnjem razdoblju (prilaže i prijavitelj koji do sada nije koristio državne potpore)

3. OBRAZAC 3 - Skupna izjava

4. OBRAZAC 4 - Obrazac troškovnika (OBRAZAC PRORAČUNA) za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima na području stare gradske jezgre grada Makarske za 2024. godinu

OBRAZAC 4 posebno se preuzima za mikro i male poduzetnike i obrtnike POČETNIKE, a posebno za POSTOJEĆE mikro i male poduzetnike i obrtnike

5. OBRAZAC 5 – OBRAZAC IZVJEŠTAJA O NAMJENSKI UTROŠENIM SREDSTVIMA u provedbi projekta u 2024. u svrhu isplate sredstava (MOŽE SE DOSTAVITI PRILIKOM PRIJAVE NA JAVNI POZIV I JOŠ JEDNOM - NAJKASNIJE DO 1.11.2024.)

6. Ponude/predračuni/računi/izvodi za prihvatljive troškove navedene u točki II. Javnog poziva i obrascu troškovnika  

7. Dokaz o obavljanju djelatnosti minimalno šest mjeseci u godini u poslovnom prostoru – izdani fiskalizirani računi po mjesecima (po tri računa za svaki mjesec).

Postojeći poduzetnici i obrtnici dokaz o minimalno šest mjeseci rada u godini dostavljaju prilikom prijave na Javni poziv, za 2023. godinu, te istekom godine (najkasnije do 31. prosinca 2024.), za 2024. godinu, a poduzetnici i obrtnici početnici samo jednom i to istekom godine (najkasnije do 31. prosinca 2024.) za 2024. godinu

8. Dokaz o registraciji za obavljanje djelatnosti: Izvod iz registra obrtnika/Izvod iz sudskog registra

9. Dokaz o zakupu poslovnog prostora (ugovor o zakupu, vlasnički list i dr.)

10. Potvrda Porezne uprave o nepostojanju dugovanja koju izdaje nadležna Porezna uprava (ne smije biti starija od 15 dana od dana prijave na Javni poziv)

11. BON 2 ili SOL 2 (potvrda ne smije biti starija od 15 dana od dana prijave na Javni poziv)

12. Zadnji JOPPD obrazac

13. Financijsko izvješće za 2023. godinu

14. Preslika osobne iskaznice člana trgovačkog društva ili zadruge, odnosno vlasnika obrta

15. Uvjerenje o stjecanju statusa tradicijskog/umjetničkog obrta (ukoliko ga prijavitelj posjeduje)

 

Službeni obrasci (obrasci pod rednim brojem 1-5 iz tablice) preuzimaju se putem računala na internet stranici Grada Makarske www.makarska.hr.

IV.

Prijave se dostavljaju Gradu Makarska, na adresu Obala kralja Tomislava 1, 21300 Makarska, poštom preporučeno, s naznakom: JAVNI POZIV (naziv) – NE OTVARAJ, odnosno neposredno – predajom na pisarnici u zgradi Grada Makarske (soba br. 7) ili elektronskom poštom na adresu pisarnica@makarska.hr, u kojem slučaju Zahtjev mora sadržavati elektronički potpis podnositelja.

 

Javni poziv otvoren je dana 22. travnja 2024. godine i traje do 07. svibnja 2024. godine (rok za podnošenje prijava je 15 dana od dana objave Javnog poziva).

V.

Postupak u svezi dodjeljivanja potpora obavlja Komisija za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima s ciljem revitalizacije stare gradske jezgre Grada u 2024. godini (u daljnjem tekstu: Komisija). Komisija obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava koja uključuje utvrđivanje pravovremenosti i potpunost prijava, ispunjavanje uvjeta propisanih Javnim pozivom te planiranu namjenu i prihvatljive troškove ulaganja.

Komisija će obaviti i provjeru pridržava li se prijavitelj, u trenutku prijave, Odluke o postavljanju oznaka, uređaja i urbane opreme na području kulturno-povijesne cjeline Grada Makarske (prilog-skica) („Glasnik Grada Makarske“, br. 8/22, 17/22 i 10/23) te u slučaju spornih situacija, zatražiti od prijavitelja, dodatnu dokumentaciju kojom dokazuju zakonsko zadržavanje istih.

Prijava podnesena izvan propisanog roka (nepravovremena prijava) neće se uzeti u razmatranje.

O rezultatima javnog poziva podnositelji zahtjeva bit će pravovremeno obaviješteni, sukladno odredbama Javnog poziva. Ukoliko se temeljem administrativne provjere utvrdi da nije priložena sva propisana dokumentacija prema popisu obvezne dokumentacije navedene u ovom Javnom pozivu, odnosno da nisu ispunjeni svi uvjeti propisani Javnim pozivom, prijava će biti odbačena te će o razlozima odbacivanja prijavitelj biti obaviješten.

Na temelju prijava koje su udovoljile administrativnoj provjeri, Komisija sastavlja prijedlog liste sve do iskorištenja sredstava osiguranih za realizaciju potpora, s tim da prednost imaju prijavitelji koji su ranije podnijeli prijavu (trenutak prijave se smatra dan, sat i minuta zaprimljene prijave), a koji ispunjava sve propisane uvjete.

Nakon provedenog Javnog poziva, na temelju prijedloga liste Komisije, gradonačelnik će donijeti konačnu Odluku o dodjeli potpora s popisom korisnika i iznosima odobrenih novčanih sredstava.

Odobrena sredstva potpore isplaćuju se na žiro-račun korisnika potpore, ovisno o dostavi obrasca Izvještaja o namjenski utrošenim sredstvima u provedbi projekta u 2024. i pripadajućih ponuda/predračuna/računa/izvoda.

U slučaju da nakon konačne Odluke o dodjeli potpora s popisom korisnika i iznosima odobrenih novčanih sredstava ostane nepotrošenih sredstava, Javni poziv se može ponoviti s naznakom da je to ponovljeni Javni poziv.

Za korisnike koji pravdaju dodijeljena sredstva s pripadajućim PDV-om, Komisija za dodjelu potpora će po službenoj dužnosti utvrditi status poslovnog subjekta s aspekta obveznika PDV-a, u trenutku prijave, i to pristupom službenim stranicama Porezne uprave (https://oib.oib.hr/RpoProvjeriObveznikaPdvWeb/home).

Prijavitelji koji su nakon prijave postali obveznici obračuna PDV-a dužni su o promjeni obavijestiti davatelja sredstava pisanim putem u roku od 15 dana od trenutka nastanka promjene, te će biti obvezni izvršiti povrat dijela sredstava koji se odnosi na trošak PDV-a za sve račune nastale od dana ulaska u sustav PDV-a, u slučaju da je isplata sredstava izvršena. Ako Davatelj sredstava dođe bilo kojim putem i u bilo kojem trenutku do saznanja o promjenama istih, to može dovesti do raskida Ugovora i povrata sredstava.

VI.

Korisnici potpora će prilikom prijave na Javni poziv te još jednom, najkasnije do 1.11.2024., dostaviti Gradu Izvještaj o namjenski utrošenim sredstvima u provedbi projekta u 2024. (OBRAZAC 5), sa svim pripadajućim ponudama/predračunima/računima/izvodima/isplatnim listama kao prilogom, u iznosu ili dijelu iznosa na koji je korisnik ostvario pravo (do 100% iznosa iskorištenih sredstava), a koji dokazuju namjenski utrošak sredstava, prema podacima o planiranom ulaganju/namjeni iz Obrasca Troškovnika (OBRAZAC PRORAČUNA – OBRAZAC 4), a sukladno ovom Javnom pozivu.

Svi troškovi moraju biti jasno iskazani u Obrascu troškovnika (OBRAZAC PRORAČUNA – OBRAZAC 4) za dodjelu potpora mikro i malim poduzetnicima i obrtnicima s ciljem revitalizacije stare gradske jezgre Grada, povezani sa prihvatljivim troškovima za namjene navedene u ovom Javnom pozivu te vezani uz obavljanje registrirane djelatnosti, odnosno troškovi namijenjeni za poslovnu djelatnost koju poslovni subjekt obavlja.

Svaki trošak za koji se provjerom utvrdi da nije prihvatljiv bit će isključen iz tablice troškovnika, te će biti izuzet i isti se neće uzeti u obzir za izračun iznosa za bespovratne potpore.

Grad zadržava pravo kontrole namjenskog korištenja sredstava te u slučaju ne korištenja ili nenamjenskog korištenja, odnosno ako je korisnik potporu ostvario temeljem neistinitih izjava, lažnih potvrda i sl., Grad će zatražiti povrat odobrenih sredstava.

Grad može obaviti i terensku provjeru korisnika kako bi potvrdio odgovara li asortiman prijavitelja djelatnostima propisanim Programom i Javnim pozivom na temelju kojeg su korisnici ostvarili pravo na bespovratne potpore.

Korisnik je obvezan pridržavati se Odluke o postavljanju oznaka, uređaja i urbane opreme na području kulturno-povijesne cjeline Grada Makarske (prilog-skica) („Glasnik Grada Makarske“, br. 8/22, 17/22 i 10/23) te će Grad zatražiti povrat odobrenih sredstava ukoliko korisnici potpora budu kršili Odluku, odnosno ukoliko se ogluše na upozorenja Grada o kršenju iste.

Korisnik je obvezan ispunjavati i zadržati uvjete prihvatljivosti utvrđene u trenutku prijave na Javni poziv do kraja isteka ugovornih obveza. Ukoliko Davatelj sredstava dođe bilo kojim putem i u bilo kojem trenutku do saznanja o promjenama istih, može dovesti do raskida Ugovora i povrata sredstava.

VII.

Korisnik potpore dužan je istaknuti na vidljivom mjestu u poslovnom prostoru informaciju u obliku samoljepljive naljepnice da je za provedbu projekta ostvario bespovratna sredstva potpore od Grada Makarske.

Samoljepljive naljepnice dodjeljuje Grad, a ista mora biti istaknuta na vidljivom mjestu najmanje dvije godine od dana zaključenja Ugovora o dodjeli bespovratne potpore.

VIII.

Grad Makarska sve do sklapanja ugovora o dodjeli bespovratnih potpora zadržava pravo izmjene, odnosno poništenja Javnog poziva u cijelosti ili djelomično, u svakoj njegovoj fazi, bez obrazloženja. 

Informacije o bespovratnim potporama mogu se dobiti u Gradskoj upravi na telefon: 608-404.

 

Klasa: 302-02/24-01/1

Ur.broj: 2181-6-03-01-24-3                                                                                                                          

Makarska, 22. travnja 2024.                                                                                                                                    

                                                                                                                      Gradonačelnik

                                                                                                           dr.sc. Zoran Paunović, v.r.

Zadnje vijesti



Imate pitanja?
Pošaljite nam upit!

Vaši podaci pohraniti će se na email serveru i koristit će se isključivo u svrhu komunikacije s Vama nastavno na poslani upit, te se neće dijeliti s trećim stranama bez Vaše izričite privole.