14°C weather icon

Više od stotinu i pedeset građana na prezentaciji idejnog rješenja projekta ''Žičara Makarska - Biokovo''

13.03.2015.

Pred više od stotinu i pedeset zainteresiranih građana sinoć je u hotelu Miramare održana prezentacija idejnog rješenja projekta ''Žičara Makarska-Biokovo'' koje je, zahvaljujući suradnji Grada Makarske i Instituta Arti Future iz Maribora te vanjskih stručnjaka i suradnika realizirano u samo 5 mjeseci. Panoramska žičara, s polaznom postajom na Zagonu, koja bi spojila Makarsku s biokovskim vrhom Štrbina (1337 mnv) za samo 12 minuta bila bi duga oko 3100 metara, s visinskom razlikom od oko 1100 m i horizontalnom udaljenošću od oko 2800 m.
Gradonačelnik Tonći Bilić u svom se izlaganju fokusirao na sve što je napravljeno od rujna 2014. kada je osnovano Povjerenstvo za praćenje izrade dokumentacije za projekt ''Žičara Makarska - Biokovo'' te najavio aktivnosti koje slijede.
- Imenovano je Povjerenstvo za praćenje izrade dokumentacije projekta, izrađene meteorološke studije, kao izrađivač idejnog rješenja odabran je Institut Arti Future, napravljene su izmjene i dopune Predinvesticijske studije na temelju novih podataka i analiza, ubrzana procedura usvajanja Prijedloga prostornog plana Parka prirode Biokovo, pripremljena dokumentacija za proglašenje projekta 'Žičara Makarska-Biokovo' strateškim projektom, izrađeno idejno rješenje i projektni zadatak. Ono što u prvoj fazi slijedi je usvajanje Prostornog plana Parka prirode Biokovo, izrada Studije utjecaja na okoliš, idejnog projekta, glavnog i izvedbenog projekta te ishodovanje lokacijske i građevinske dozvole- naglasio je gradonačelnik Tonći Bilić dodavši kako druga faza obuhvaća građenje infrastrukture i opremanje objekata žičare, a treća komercijalni rad. Gradonačelnik je upozorio i na problem donje postaje na Zagonu koja traži veliku intervenciju u prostoru Parka prirode jer prolazi preko dva grebena i zahtijeva gradnju dva betonska stupa, iziskuje prometnu organizaciju radi prijevoza turista tijekom ljetne sezone i poskupljuje investiciju.
- Međutim, mijenjanje lokacije donje postaje poskupjelo bi investiciju za sigurno 10 milijuna eura jer bi se moralo ići u otkup zemljišta te godinama čekati na izmjene prostorno-planske dokumentacije jer je trasa žičare ucrtana u Prostornom planu grada Makarske i Prostornom planu Splitsko-dalmatinske županije. Također je bitno naglasiti da ne postoji lokacija bliža centru grada koja bi imala potrebnu površinu od 10 000 metara četvornih, a na kojoj bi se razvila potrebna infrastruktura- naglasio je, između ostalog, Bilić koji je u svom zaključku naglasio da se radi o infrastrukturnom projektu koji ima podršku svih političkih stranaka i građana te koji će uvelike promijeniti daljnji razvoj turizma na ovom području i kompletan gospodarski razvoj grada.

Irena Matković, ravnateljica Hrvatskog zavoda za prostorni razvoj Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja osvrnula se na tijek javnog uvida i javnu raspravu o Prijedlogu prostornog plana Parka prirode Biokovo koja se dan ranije održala u Makarskoj.
- U izradi Prijedloga plana surađivali smo s Gradom Makarskom i nastojali omogućiti realizaciju ovog projekta u funkciji održivog razvoja Parka prirode Biokovo. Dakle, projekt žičare podržan je Planom, a kad će isti biti usvojen, ovisit će o broju primjedbi- izjavila je Matković pozvavši sve koji to još uvijek nisu učinili izvrše uvid i daju svoje primjedbe do 31. ožujka.

Podršku projektu makarske žičare javno je dao i poznati hrvatski alpinist i član Povjerenstva za praćenje izrade dokumentacije ''Žičara Makarska-Biokovo'' Stipe Božić, koji je u svom izlaganju podsjetio na povijest planine kao 'hraniteljice domaćeg stanovništva', a što bi, mišljenja je Božić, mogla biti i u budućnosti.
- Cilj svakog parka prirode je da ga posjeti što veći broj ljudi, a ja vjerujem da bi se do Štribine godišnje popelo stotine tisuća ljudi. Nema žičare na svijetu u kojoj se nisam vozio i volio bih isto doživjeti i na Biokovu. Moje je mišljenje da će povratak domaćih ljudi ići pod ruku s novim valom turizma na Biokovu koji dolazi. Nadam se da će ovaj projekt zaživjeti i da ćemo se prije isteka mandata ove vlasti popeti sa Zagona do Štrbine- poručio je Božić.

Jurica Dobrnić, autor Predinvesticije studije koja je prvi put izrađena 2010., te naknadno dorađena sa svježim podacima i analizama iznio je brojne podatke među kojima su najviše interesa izazvali oni vezani za poslovanje i isplativost ulaganja.
Naime, predstavljajući ukratko ključne elemente svoje Predinvesticijske studije Dobrinić je, pozvavši se na komparaciju s žičarama Učka i Srđ, iznio kako bi cijena prijevoza na makarskoj žičari bila 15 eura, a broj potencijalnih korisnika 2.950.000,00 s obzirom na to da se u obzir uzelo područje cijele Makarske rivijere te područja koja joj gravitiraju. Prema procjenama ukupna vrijednost projekta bila bi neto 18 do 20 milijuna eura, a zarada na godišnjoj razini cca 2,5 milijuna kuna.

Na samom kraju, predstavnici Instituta Arti Future iz Maribora Marko Gal i Alessio Pinčić i Tomaž Jelovšek prezentirali su tehnički i arhitektonski dio koji je izazvao veliko zanimanje okupljenih. U izlaganju je naglašeno kako je glavna misao vodilja prilikom izrade idejnog rješenja bila da arhitektura bude moderna i jednostavna, da se uklopi u planinu te da u isto vrijeme bude prilagođena posjetiteljima na način da se u objektu osjećaju 'kao kod kuće'.

Koliko je projekt žičare među građanima prepoznat kao kapitalni infrastrukturni projekt dovoljno govori činjenica da je nakon dva i pol sata izlaganja većina njih ostala sudjelovati u javnoj raspravi na kojoj su se mogli čuti brojni kvalitetni prijedlozi. Mnogi od njih, kako je zaključeno na kraju rasprave, pomoći će u daljnjoj razradi idejnog rješenja tj. izradi idejnog, glavnog i izvedbenog projekta.

makarska logo