26°C weather icon

Povećano zanimanje Nijemaca za ljetovanje na Primorju

22.03.2010.

Piše i snimio Vedran Ribarević


Njemačka je i u 2010. godini ključno emitivno tržište za hrvatski turizam, a međunarodni sajam ITB u Berlinu zasigurno je najvažniji turistički sajam kada je u pitanju Hrvatska koja je prošle godine ugostila 1,6 milijuna njemačkih turista što su ostvarili 11,5 milijuna turističkih noćenja, kazao je na konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs. Govoreći o aktivnostima na tom ključnom sajmu za hrvatski turizam, ministar je istaknuto potpisivanje ugovora za udružene tržišne aktivnosti s njemačkim organizatorima putovanja, naveo za njemačke goste blizinu hrvatskih odredišta i kvalitetu autoceste, sigurnost naših receptivnih odredišta te napomenuo da je vrijednost za novac hrvatska kvaliteta s kojom će se hrabro boriti na turističkom tržištu.
Dva milijuna eura u promidžbu
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić predstavio je veliku promidžbenu aktivnost koja se provodi na njemačkom tržištu gdje će vrijednost ovogodišnjeg udruženog oglašavanja i udruženih poticaja iznositi gotovo 2,08 milijuna eura. Novim sloganima koji ,,poručuju,, kako je Hrvatska zemlja s više od 2.000 sunčanih sati, više od 1200 otoka i s desetak UNESCO-vih spomenika, promovirat će se hrvatski turizam. U kratkom razgovoru na našem štandu kazao je nadalje kako, s obzirom na opću situaciju u turizmu, valja u ovoj godini učiniti dodatni napor i zadržati turistički kolač koji smo imali.
Najznačajniji međunarodni turistički sajam ITB u Berlinu koji je i ove godine okupio svjetsku turističku branšu od hotelijera, turoperatora, aviokompanija, turističkih organizacija, stručnjaka iz svih područja turizma, ministara i brojnih novinara iz svih krajeva svijeta, ugostio je rekordan broj od 11.272 izlagača iz 128 zemalja.
Veliko zanimanje za Primorje
U organizaciji Hrvatske turističke zajednice hrvatski turizam se kvalitetno predstavio na ITB-u velikim štandom od 324 četvorna metra, a osim opće ponude na štandu je predstavljeno 20 turističkih tvrtki i turističkih zajednica. Na dijelu štanda gdje se predstavljala Dalmacija obilno je bilo prospekata i brošura turističkih mjesta Splitsko-dalmatinske županije gdje je lani 150.000 njemačkih gostiju ostvarilo skoro milijun turističkih noćenja, a brošurama i raznim prospektima bila je zastupljena i Makarska rivijera. Informator na štandu HTZ-a Makaranin Matko Staničić nije krio zadovoljstvo što je u prva dva dana sajma ITB-a, koja su inače namijenjena poslovnim posjetiteljima, a ostali širokoj publici, bio zamjetan interes posjetitelja kako za receptivnim hrvatskim tako i destinacijama Makarskog primorja.
U razgovoru s predstavnicima Makarske rivijere koji su bili na međunarodnom sajmu ITB-a u Berlinu, doznaje se također kako je povećan interes njemačkih kao i nekih drugih turoperatora za Makarsko primorje, no, iako je blizu Uskrs, nitko se ne osuđuje prognozirati uspješnost predsezone.


makarska logo