5°C weather icon

Parlaonica u OŠ Stjepana Ivičevića

19.04.2011.

19.4.2011.

PARLAONICA U OŠ STJEPANA IVIČEVIĆA - Tko ima bolji recept za uspjeh – cvrčak ili mrav? Do cilja nadopunjavanjem rada i talenta


Petar Kelvišer Foto Željko Fistanić


Nudi li današnja globalistička i medijski isforsirana civilizacija gotovi recept za uspjeh? Moramo li neko vrijeme gaziti „utabanim stazama“ da bismo u konačnici našli „svoj put“ ili je potrebno u samom startu odbaciti ustaljena pravila? Prepoznaje li današnje društvo baš svaki talent i možemo li on njega živjeti? Bila su to samo neka od pitanja na koja su pokušali odgovoriti učenici podijeljeni u dvije suprotstavljene skupine: cvrčke i mrave


Pod nazivom „Tko ima bolji recept za uspjeh – cvrčak ili mrav“ prošlog je četvrtka u OŠ Stjepana Ivičevića održana još jedna Parlaonica. Ovim su se projektom šestu godinu za redom predstavili učenici osmih razreda, polaznici Male škole govorništva, koji su tijekom godine pod vodstvom psihologinje Marice Garmaz i knjižničarke Gordane Slaviček Zovko marljivo brusili vještinu govorništva i argumentiranog raspravljanja. Kao redovna uvertira centralnoj proslavi Dana škole koja je zbog uskršnjih blagdana iznimno ove godine premještena za 6. svibnja, Parlaonica je ponovno iznjedrila ne samo male govornike, već i darovite glazbenike, ilustratore, informatičare i filmaše koji su svaki na svoj način doprinijeli cijelom projektu. Nadahnuta poznatom basnom o cvrčku i mravu, ovogodišnja je Parlaonica dvojila oko toga kako lakše i učinkovitije ostvariti svoje ciljeve: iznimnom darovitošću i kreativnošću ili pak ustrajnim i marljivim radom. Nudi li današnja globalistička i medijski isforsirana civilizacija gotovi recept za uspjeh? Moramo li neko vrijeme gaziti „utabanim stazama“ da bi u konačnici našli „svoj put“ ili je potrebno u samom startu odbaciti ustaljena pravila? Prepoznaje li današnje društvo baš svaki talent i možemo li on njega živjeti? Bila su to samo neka od pitanja na koja su pokušali odgovoriti učenici podijeljeni u dvije suprotstavljene skupine: cvrčke i mrave.


Skupina cvrčaka: Osjećamo puninu i radost stvaranja

- Mi zastupamo sve kreativce koji poštuju svoje sposobnosti i ne idu utabanim putovima. Hrabri smo i odvažni, premda ponekad izgledamo površni i lakomisleni. Oni koji nam pripisuju lijenost, zapravo ne vide našu darovitost i nameću nam zadatke koji ne odgovaraju našem senzibilitetu. Onome što volimo predajemo se cijelim bićem i u takvim poslovima osjećamo puninu i radost stvaranja- naveli su učenici u skupini cvrčaka.
Za razliku od njih, mravi svoj recept za uspjeh temelje na upornosti i predanom radu. Njihov model je „čovjek razuma“ koji, kako su naglasili, ne gubi vrijeme na beznačajne stvari.


Mravi: Mi razvijamo radne navike

- Današnja kultura nudi mnoštvo zabavih sadržaja koji zatupljuju i odvlače pozornost od bitnih stvari. Pretjerano oslanjanje na vlastiti talent ne razvija radne navike, nužno potrebne za napredak u privatnom i poslovnom životu. Svakoj igri i zabavi jednom dođe kraj, pogotovo u trenutku kada se skupljaju plodovi rada. Marljivi i radišni ljudi praktični su i usmjereni na okolinu, prilagodljivi su i lakše se snalaze u novim situacijama, naglasili su predstavnici mrava potkrepljujući svoju tezu primjerima iz života ljudi koji su uspjeli isključivo upornim i predanim radom.
U žustroj raspravi učenici su također komentirali suvremeno hrvatsko društvo koje, kako su naglasili, često promiče „lažne“ talente kroz medije i svijet zabave. Većina sudionika se složila kako je školski sustav kroz svoje planove i programe uglavnom naklonjen „mravima“, tj. radišnim i discipliniranim učenicima koji se rijetko odupiru ustaljenim pravilima. Dok za jedne to znači gušenje pojedinca, drugima je to dobar temelj za daljnje školovanje i profesionalno usmjerenje.

 
Gosti Parlaonice

O zadanoj temi govorili su i gosti Parlaonice: Cmilja Pejić, psihologinja u makarskoj Srednjoj strukovnoj školi i Mirela Grbić, defektologinja u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. Odgovarajući na brojna učenička pitanja, gošće su istaknule važnost ravnoteže između oba načina ostvarivanja osobnih ciljeva, tj. međusobnog nadopunjavanja rada i talenta. Nakon jednosatne rasprave upotpunjene prigodnim video materijalom, PowerPoint prezentacijom i animiranim stripom, o načinu iznošenja argumenata obiju skupina izjasnila se tročlana porota u sastavu Ante Mravičić, Marina Longin i dr. Željko Ključević. Iako su pobjedu ponijeli cvrčci, porota je pohvalila trud obiju skupina u cjelokupnoj pripremi i realizaciji projekta.







Nagrada Ivani Bodlović
U sklopu Parlaonice dodijeljena je i nagrada učenici Ivani Bodlović, za najbolji likovni rad koji je poslužio kao predložak za logo otisnut na majicama, bedževima i magnetima. čiju je izradu sponzorirao Nastavni zavodom za javno zdravstvo, a cijelu priredbu svojim su pjevanjem i sviranjem upotpunili Tonči Žužul, Katrin Minea Mihaljević, Jelena Tomić i Toni Mikić.

makarska logo