11°C weather icon

Odabran vizualni identitet (logotip) „torte makarane“

01.05.2012.

9.5.2012.


U srijedu 2. svibnja 2012. godine u prostorijama zgrade Grada Makarske održan je postupak otvaranja pristiglih ponuda na Natječaj za vizualni identitet (logotip) tradicionalne makarske slastice „torte makarane“. Na natječaj, koji je objavljen 20. ožujka 2012., a trajao je do 20. travnja 2012., pristigle su čak 93 ponude iz svih dijelova Lijepe naše.
Povjerenstvo u sastavu: Ana Kunac – predsjednica, te članovi: Ljubo Urlić, Sanja Srzić, Marko Luketina i Dario Odak, nakon iscrpnog ocjenjivanja svih pristiglih radova, donijeli su konačnu odluku o uratku koji će predstavljati makarsku slasticu „tortu makaranu“ – nematerijalno kulturno dobro našega grada. Od svih pristiglih radova dvije pošiljke stigle su izvan roka, dok su dvije diskvalificirane radi isticanja imena autora, a jedna ponuda nije sadržavala podatke o autoru.
Za vizualni identitet (logotip) „torte makarane“odabran je rad autorice Andreje Vidović iz Osijeka, apsolventice grafičkog fakulteta u Zagrebu.
Svi pristigli radovi kreativaca koji su se javili na natječaj bit će izloženi u sklopu Dana torte makarane, koji će se održati početkom mjeseca lipnja, a nakon toga upriličit će se i online izložba na službenim stranicama Grada Makarske www.makarska.hr.
Odabrani logotip „torte makarane“ jednostavan je, tradicionalan i što je najvažnije – primjenjiv u svrhu turističke promocije. Cjelokupni prikaz podsjeća na okruženje u kojem torta makarana nastaje i koristi se: sunce (žuti krug), more (plave vitice), ribarska mreža (prekrižene linije) što dokazuje da je autorica pažljivo razmislila i svoju kreativnost izrazila na najbolji mogući način.
Da podsjetimo - cilj natječaja bio je izrada kvalitetnog i prepoznatljivog grafičkog rješenja koji će se isticati na promidžbenim materijalima te isticanje na ugostiteljskim objektima, hotelskim kućama koji u sklopu svoje ponude proizvode „tortu makaranu“, te po kojem će naša slastica postati prepoznatljiva. Svaki takav objekt morat će zadovoljiti kriterije, a ključni kriterij pri dodjeli bit će izvorna receptura naše slavne slastice. Kako bismo čitavu priču upotpunili, u suradnji s proizvođačima „makarane“, kojih nažalost u našem gradu nema puno, poradit ćemo na njezinom pakiranju i ambalaži.
Odabir logotipa nastavak je projekta zaštite „torte makarane“ kao nematerijalne kulturne baštine grada, ali i brendiranja proizvoda kao tržišne marke koja jamči izvrsnost i kvalitetu!


Andreja Vidović, autorica:
„Budući da pratim, kako domaće tako i inozemne natječaje, odlučila sam se za sudjelovanje i u ovom za odabir logotipa "torte makarane". Istina, sama po sebi svojim izgledom, "torta makarana" već nameće nekoliko ideja. Osim grafičkog elementa kružnog oblika koji nedvojbeno predstavlja samu tortu, kompoziciju sam gradila dalje. Pomalo strogu mrežu isprepletenih linija ublažila sam dodavanjem dekorativnih linija. Budući da volim simboliku, koristim ju u onome što radim, pa čak i ako ostane na tome da samo ja to primjećujem. Ovaj logotip tako u najširem smislu za mene predstavlja i makarsko sunce koje izvire iz morske pjene, a to je i razlog dodavanja plave boje uz one karakteristične za samu "tortu makaranu". Ukratko, cilj mi je bio dakle spojiti kulturu (torta) i turizam (sunce, more) grada Makarske. Željela bih svakako dodati da me odabir ovog logotipa učinio ponosnom na moj doprinos u brendiranju dijela kulture grada Makarske na čemu sam iznimno zahvalna."






makarska logo