16°C weather icon

Kalmeta na Stupici - Sanacija odrona i tunel od 200 metara

17.01.2011.



U pratnji gradonačelnika Borisa Matkovića, njegovih suradnika i predstavnika Hrvatskih cesta, načelnika Podgore Ante Miličića i predsjednika Vijeća Stipe Vele, ministar Božidar Kalmeta stigao je u ponedjeljak ujutro u obilazak Stupice preko Ravče, te se delegacija provukla ispod kamene gromade prepriječene na cesti gdje ju je na drugoj strani prema Makarskoj dočekao gradonačelnik dr. Marko Ožić Bebek te dogradonačelnici Ante Novak i Ivan Ivanda

- Svima nam je cilj da što prije riješimo ovu dionicu ceste s odronom. Struka je odlučila o saniranju Stupice. Nije moguće jednostavno ukloniti stijene i pustiti cestu u promet, ne radi pitanja tehnike već sigurnosti prometa. Što smo dogovorili u Zagrebu, ovdje se potvrdilo da se mjesto odrona sada bajpasira tunelom. To je jedino moguća, najbrža i najjeftinija varijanta, iako ne može biti gotova do ljeta – kazao je Kalmeta. Ovo je izvanredan događaj i mora se izvanredno djelovati. Redoviti postupak za konačno rješenje iziskuje više vremena, a tome će u budućem nastavku rješavanja ponovno rješenja donijeti struka, dodao je ministar.
Prikaz situacije na Stupici je ispred Hrvatskih cesta dao Tomo Vidović. Naglasio je kako se rai o nezabilježenom događaju odrona megabloka, ne samo u Hrvatskoj nego nema sličnih primjera ni vani. Radi sigurnosti prometa detaljno se pristupilo rješenju i stručni tim je izabrao najpovoljniju i najbrže izvedivu varijantu s tunelom od 200 m da bi se najgori greben zaobišao te prema kojem je prva faza radova započela. Zaštita grebena visine 50-60 metara je najskuplja. Prema procjenama tunel će stajati 25 milijuna kuna, zaštita kaskadama i učvršćenje stijene od 40 do 50 milijuna kuna.

Odgovarajući na pitanja novinara, ministar Kalmeta se dotakao pitanja nastavka izgradnje autocesta. Do ljeta će se završiti dionica do Vrgorca, a 2012.g. od Vrgorca do Ploča i u nastavku do spoja s cestom u BiH, za što je sredstva osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka. Nastavit će se autoput od Ploča prema Dubrovniku, traže se novi izvori financiranja, duži početak otplate i dobra kamata.
Radovi na pelješkom mostu nastavljeni su smanjenom dinamikom, a ove godine planiranih 100 milijuna kuna nije dovoljno. I taj je projekt u razgovorima oko pronalaženja povoljnijih izvora financiranja.

Tomislav Miočević, predstavnik žitelja zabiokovskih sela:
-Ne možemo protiv struke! Zadovoljni smo sa sastankom kod ministra Kalmete, koji se odazvao i došao na teren da vidi stanje na Stupici. Vidi se da želi pomoći. Hrvatske ceste su odgovorne što 20 godine nisu vodili računa o Stupici, kad je ekonomsko stanje u državi bilo bolje. Mi smo ministru rekli da je pravo rješenje tunel od 1300 metara, ali struka će reći svoje – izjavio je Miočević

Tunel Sv. Ilija
-Tunel Sv. Ilija završit će se sljedeće godine. Radovi su nastavljeni, ali da bi se pustio u promet nedostaje sredstava. Ove godine je osigurano 30-ak milijuna kuna pa će se izvesti potpuna betonska obloga i izgradit će se pristupne ceste. Ostaje završiti signalizaciju, za što ove godine nemamo sredstava – rekao je ministar Božidar Kalmeta.
A.D.
IvoR

makarska logo