10°C

Hloverka Novak Srzić, nova direktorica Ureda makarske Turističke zajednice: Moja vizija je gradska riva bez automobila

08.09.2017.

Za Hloverku Novak Srzić, novu direktoricu Ureda Turističke zajednice grada Makarske,polako se približava kraj prvog radnog dana. Iza ugledne novinarke i urednice HTV-a, makarske gradske vijećnice, privatnog iznajmljivača, puno je poslovnog i životnog iskustva kojim želi pridonijeti da njezin rodni grad drugačije i bolje turistički diše. Na početku razgovora šaljivo će dodati kako se nada da kiša nije loš znak.

 

-U Uredu makarske Turističke zajednice dočekalo me prijateljsko ozračje. Gušt će mi biti raditi s mladom ekipom. Odmah smo se ‘kliknuli’ i vjerujem da ćemo odlično surađivati. Tonći Lalić, moj prvi suradnik je na terenu i angažiran je na pripremi manifestacije Uprizorenja pomorske bitke kod Makarske 18. rujna, za koju držim da je sjajna ljetna priredba za turiste i lijep način da se upoznaju s poviješću našeg grada.

 

Biti direktorica Ureda makarske Turističke zajednice je veliki izazov?

 

-Naravno, uz to što je kreativan posao, pogotovo ako imate želje i energije popraviti postojeće stanje i unaprijediti ga, još je veće i izazovnije. Među prioritetima je uređenje prostora ureda. Nadam se da će do Uskrsa 2018. ovaj prostor biti proširen i pretvoren u Multimedijalni turistički informativni centar, pa će u spoju s Gradskim muzejom Makarska, u ovoj prelijepoj palači Tonoli na početku gradske rive biti doista reprezentativno mjesto za naše turiste. To je ujedno prvi projekt koji sam pokrenula i 15. rujna javljamo se na natječaj i Ministarstvo kulture za financijska sredstva koja su nam potrebna za realizaciju ovog projekta.

 

Kakva Vam je turistička vizija Makarske?

 

-Kao rođena Makarka koja je provela četrdeset godina u Zagrebu i proputovala gotovo cijeli svijet, poslovno i turistički, mislim da Makarska sa svojom ljepotom zaslužuje puno bolje mjesto na turističkoj karti Hrvatske. Naime, naš je grad bogat s prirodnom i kulturnom baštinom koja još uvijek nije dovoljno prezentirana turistima. Jedinstven spoj Biokova i plaže, Makarska rivijera u cijelosti, se mora bolje predstaviti, da turistima ne nudimo samo sunce i more. Mi imamo planinu koju nismo do sada realizirali kao turističku ponudu. U ovom mandatu čvrsto vjerujem da će se realizirati projekt žičare na Biokovo, a koji je još započeo moj pok. otac Ante Novak. Nadalje, tu je Platno buduća turistička i sportsko-rekreativna zona, a uz našu Biokovku imamo sjajne mogućnosti i za zdravstveni turizam. Jer, glavni cilj i jest produžetak turističke sezone. Ja sam najveći poklonik slogana ministra turizma Gari Cappellia ’365 dana’.

 

Aplikacija za turiste je među prioritetima?

 

-Držim da je to itekako važno. Pametni telefon je postao ‘zakon’ i gostima moramo ponuditi pravu i brzu informaciju, kako stići u Makarsku iz tri smjera. Što se nudi u smještaju, kakve ih zanimljivosti čekaju u kulturnoj i povijesnoj domeni, gastronomski, i sve ono što čini turizam.

 

Iza nas je izvrsna turistička sezona ali velike brojke upozoravaju i na neke probleme?

 

-Da, ovo je bila rekordna turistička sezona u kojoj je u Makarskoj ostvareno gotovo milijun i 200 tisuća noćenja, i s tim moramo biti svi zadovoljni. Međutim, ti rekordi su pokazali sve infrastrukturne probleme. Na sreću, nismo imali teškoća s vodom i strujom, ali u Makarskoj je gorući problem promet. I Turistička zajednica, bez sinergije s Gradom i Gradskom upravom, s kojom dobro surađujem, neće moći sama ništa napraviti. Kao gradska vijećnica inzistirat ću na gradnji garaža. Moja vizija Makarske je da za dvije godine gradska riva bude bez automobila. Nadalje, upravo pripremam za Gradsko vijeće Pravilnik o očuvanju stare makarske gradske jezgre, a po uzoru na Dubrovnik i Hvar. Središte grada je naše bogatstvo i to moramo svi zajedno čuvati. U toj sferi jedan od projekata je rekonstrukcija gradske tržnice, jednog od najvrjednijih dijelova Makarske. Pretvorit će se u turistički eksponat, na korist domaćih i gostiju, a u čijem će se podzemlju izgraditi garaža na dva kata.

 

I sami ste privatni iznajmljivač, a Makarska se približava brojci od 15 tisuća postelja u ovoj vrsti smještaja. Do sada je bilo dosta prigovora od strane privatnih iznajmljivača na lošu komunikaciju s TZ?

 

-Privatni iznajmljivači su temelj makarskog turizma. Nadam se da će uskoro i Hoteli Makarska d.d. napraviti iskorak u smislu podizanja zvjezdica. Prvi moj korak bit će sjesti s Udrugom privatnih iznajmljivača, turističkih agencija i ugostitelja. Naš ‘kolektiv’ analizirat će stanje, utvrditi smjer i strategiju razvoja makarskog turizma. Mi naš grad moramo brendirati kao destinaciju u suprotnom smjeru od, na žalost, dosadašnjeg lošeg imidža kao središta masovnog turizma. Moramo podići kvalitetu turističke usluge da bi došli do ‘boljeg’ gosta ali i težiti cjelogodišnjeg turističkom poslovanju. Ima puno prostora za produžetak turističke sezone. Primjerice, tu je veliki projekt obnove Kotišine, za koji smo dobili novce iz EU, i s kojim sam osobno oduševljena. Moramo promovirati naš autohtoni suvenir – tortu makaranu, zaštićeno kulturno dobro, i više isticati ljepotu cijele Rivijere, koja je nekako ostala u zapećku.Više i bolje moramo iskoristiti blizinu Zabiokovlja.

 

Želite li vratiti Kongres turističkih novinara, gastro natjecanje Makarske rivijere, nagrađivanje najljepšeg vrta..?

 

-I kao gradska vijećnica i direktorica Ureda Turističke zajednice zalagat ću se za otvaranje fakulteta za turizma i turistički menagment. To bi značilo novi život za Makarsku i u zimskim mjesecima. Mladost donosi ideje i polet, a time se otvaraju mogućnosti za organizaciju dobrodošlih i zanimljivih manifestacija. Jedna od njih je svakako i Marendin, kao specifičnost makarskog ‘lifestyla’.

Sa zadovoljstvom mogu najaviti da će se Makarska u svibnju dogodine sa svojim kulturno-umjetničkim programom predstaviti u Milanu, jednom od najvećih talijanskih centara, kao što je to prošle godine učinio Dubrovnik. Imam još puno planova, a i snage mi ne fali.

 

Jasna Morović